Sette mellomlagring på undermeny til Evig ser ikke ut til å fungere

Enonic version: 4.7.12
OS: Linux

Hei!

Vi har på nettsiden vår satt cms.site.cache.page.timeToLive = 3600, altså 1 time og cms.cache.page.timeToLive = 86400.
Men så har vi ett menypunkt under som vi ønsker å sette til mer enn 3600, og selv styre når vi ønsker å cleare cachen.
På menypunktet og portletten som brukes av menypunktet har vi prøvd med å sette Ytelsesjustering til Evig (eller mer enn 1 time), mens Kjør som står på Arv fra sidemal/nettsted.
Dette ser ikke ut til å hjelpe, er det noe vi gjør galt, eller er det ikke mulig å sette cachingen på menypunkt til evig når nettstedet har 1 times caching?

Carina :slight_smile:

Hei Carina!

Dette må jeg nok ha litt tid til å sjekke ut nærmere. Jeg kan forestille meg at tanken bak å ha et eget valg på menypunktet, først og fremst er for å kunne ha kortere levetid på enkelte sider, og at det i praksis er minimumsverdien av de to som gjelder, men dette VET jeg ikke, jeg må sjekke det ut litt nærmere.

“Kjør som” har ikke noe med caching å gjøre. Det angår rettigheter til innhold på siden, så hvis for eksempel nettstedet er offentlig, så vil “Kjør som” = Arv fra sidemal/nettsted, bety at siden tegnes for “Anonymous”, og innhold på siden med begrensede rettigheter vil ikke bli vist.

Kommer tilbake til deg i neste uke en gang, etter at 6.8.0 er lansert (forhåpentligvis på mandag).

Hei, og takk for svar :slight_smile:

Hadde mistanke om at det kanskje var sånn det fungerte, at den tar minimumsverdien av de to.
Litt synd da, hadde vært fint å kunne satt levetiden høyere på noen menypunkt.
Men fint om du sier ifra om du finner noe mer ut av det :slight_smile:

Carina

Kjør som påvirker definitivt cachen for de sidene som bruker dette, siden det da kan caches kun på den aktuelle brukeren og ikke for hver enkelt besøkende.

Jo, selvfølgelig, men det påvirker ikke hvor lenge noe blir cachet, som er temaet her. Burde kanskje vært litt mer spesifik på det.

Hei Carina!

Snakket med noen garvede brukere av Enonic CMS her, og de mener at de har vært i stand til å sette enkelte sider til å mellomlagres lenger enn default fra config-filen. Men, hvis det er et eller flere elementer på siden som har kortere cache-tid, så vil det påvirke hele siden. Ingen side/menypunkt kan mellomlagres lenger enn det elementet på siden som har kortest cache-tid. Kan du sjekke alle portletter og se at ingen av de har en kortere cache-tid? Hvis det ikke forklarer problemet, skal jeg se nærmere på det. Nå har jeg bedre tid til å gjøre det.

vennlig hilsen,
Jørgen